Khamis, 30 Jun 2011

Cara Mudah Untuk Meng"bookmark" Laman Web

Bookmark.? aku pun tidak tahu hendak tafsirkan dalam bahasa melayu apa itu bookmark. Kalau sesiapa yang tahu bagi tahu aku ek..:)


Permulaannya senang sahaja. Adakah anda mempunyai masalah seperti berikut.: 1) Anda terpaksa taip di address untuk buka web yang sama setiap hari seperti akhbar, yahoo atau apa-apa sahaja. 2) Anda ada beberapa web kegemaran dan terpaksa taip di address atau taip di Google untuk mencari dan membuka web tersebut. 3) Anda hendak membuka web kegemaranyang selalu anda lawati dengan hanya satu klik tetapi anda tidak tahu bagaimana. 4) Anda ada blog dan ramai kawan anda juga mempunyai blog. Anda ingin listkan mereka supaya anda senang melawat mereka. Disini ada penyelesaian yang dijamin anda puas hati.sebab aku pun puas hati..:). 1) Adakah anda perasan terdapat satu ruangan kosong pada toolbar anda.?

-Jika tiada, anda boleh enable dengan right klik pada bahagian atas kemudian pilih bookmark toolbar


2)Kemudian buka web kegemaran anda(contoh yg diberi adalah google). Biarkan loading habis kemudian klik(tahan klik) pada logo web tersebut kemudian tarik ke toolbar.


3) Siap. Anda boleh letakkan juga web lain. ulang sahaja langkah 2.:)Berikut adalah contoh yang telah aku buat pada browser aku sendiri..:)(klik untuk besarkan gambar)tips:I) Semestinya cara di atas juga boleh digunakan untuk blog ini.jangan lupa untuk drag blog ini dalam senarai toolbar anda. unwanted86.blogspot.com..:)II) Anda boleh letak sebanyak mana web yang dikehendaki, jika terlebih toolbar akan automatik berpindah disebelah kanan.III) Anda boleh mengubah nama yang dipaparkan dengan right klik pada logo pada toolbar kemudian pilih properties.IV)Anda juga boleh pilih sendiri kedudukan web pada toolbar. Cuma hold click kemudian drag..:)

0 Responden:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More